В МОН рассказали, как собираются популяризовать науку

Oснoвoю пoпуляризaції нaуки в Укрaїні мaє стaти підвищeння прeстижу прoфeсії вчeнoгo, щo мoжливo тільки зa умoви дoстaтньoгo рівня фінaнсувaння нaуки в дeржaві. Нa цьoму нaгoлoсив зaступник Міністрa oсвіти і нaуки з єврoінтeгрaції Oлeксій Шкурaтoв під чaс oнлaйн-брифінгу “Говоримо насчет науку!”, що відбувся в МОН з нагоди Всесвітнього дня науки, пише “Я и Дхарма”.

https://yaizakon.com.ua/mon-planuye-pidvishhiti-prestizhnist-profesiyi-naukovtsya/

Під время заходу експерти обговорювали питання популяризації науки в українському суспільстві: розвиток обізнаності, діалог із суспільством, відтворення наукового потенціалу тощо.

“Популяризація науки залежить насамперед від розвитку самої науки. Бери жаль, наразі українська наука безграмотный може похвалитися системними результатами получи и распишись високому світовому рівні. Звісно, точково, в деяких сферах ми бачимо значні результати, але говорити относительно системність зарано. Це відбувається у зв’язку з тим, що у нас тотальне недофінансування наукових досліджень й усієї наукової сфери. Тому фінансування – це першочерговий етап, який соизволить нам і розвивати науку, і в підсумку підвищити престижність професії вченого. А вже підвищення престижності если однією з основ для популяризації науки”, – зазначив Олексій Шкуратов.

Предстатель Міністра освіти і науки з цифрової трансформації Артурка Селецький розповів під час брифінгу оборона ті інструменти, які зараз створюються у МОН пользу кого популяризації та цифровізації науки в Україні. Зокрема, йшлося ради Національну електронну наукову інформаційну систему, положення для яку нещодавно було оприлюднено к громадського обговорення.

“У науковців було багато різноманітних сайтів, платформ, і вони намагалися рухатися ради своїми процесами, шукати інформацію, відкриваючи Вотан, другий, третій, четвертий. І ми зрозуміли, що це нужно об’єднувати в єдину платформу і робити зручний інструмент, який дасть можливість вченим, никак не відвідуючи різні сайти, мати приступ, наприклад, до своїх наукових праць чи пошукати, що є в інших”, – пояснив Артюша Селецький.

За його словами, одним з перших кроків если створення на платформі профілю науковця та зручного функціоналу угоду кому) пошуку робіт. Відтак платформа розвиватиметься, і в підсумку має містити інформацію також оборона всі наукові установи, лабораторії, інфраструктуру тощо.

“Ради науковця це буде єдиний простір, дескать він зможе відпрацювати всі свої робочі процеси: від подання дисертації поперед пошуку необхідних даних. А для держави це если інструмент, щоб подивитися, наскільки сельхознаука буде готова до тих чи інших змін. Наприклад, ми завтрашний день кажемо: Україна хоче розвиватися в ракетобудуванні. Ми одразу ж зможемо подивитися аналітичні дані, чи взагалі наша обучение готова до цього, або ж потрібно збільшувати наукові потужності”, – повідомив застойщик Міністра з цифрової трансформації.

Артур Селецький також розказав относительно запуск веб-платформи “Урок і бізнес” – цифрового інструменту чтобы взаємодії між вченими та підприємцями . Він відзначив, що программа є тим продуктом, який допоможе в майбутньому робити науку пользу кого бізнесу, а бізнес для науки. Такий синергетичний елемент допустить) делать что вийти на нові рівні розвитку науки в Україні.

Добавить комментарий