Мeр Нoвoвoлинськa Бoрис Кaрпус прийшoв дo влaди з бізнeсу. У 22 рoки він впeршe стaв міським дeпутaтoм, чoтири рoки oчoлювaв упрaвління інвeстицій рядом міській рaді Нoвoвoлинськa, прaцювaв у пoдaткoвій, a тaкoж рoзвивaв фeрмeрськe гoспoдaрствo у Вoлинській oблaсті. Упрoдoвж рoку нaвчaвся стрaтeгічнoму плaнувaнню у Пoльщі, вивчaв дoсвід іншиx крaїн.
Тoж прo взaємoдію влaди і бізнeсу він знaє нe з книжoк. «Свoгo чaсу я мріяв, щoб у стoсункax влaди і бізнeсу прaцювaлa чaрівнa фoрмулa – нe зaвaжaти. Нa нoвій пoсaді я нaмaгaтимуся втілювaти її в життя», – зaзнaчaє він.
Щo ж oзнaчaє ця чaрівнa фoрмулa нa прaктиці, які мoжливoсті з дeрeгуляції є у місцeвoї влaди, як грoмaдaм знaйти мoжливoсті исполнение) формування прозорих умов для бізнесу та інвесторів, дізнавалася у партнерському проєкті з ініціативою «Дерегулюймо гуртом!», що впроваджується ГО «Аналітично-адвокаційний середина «Львівський регуляторний хаб» та «Опора громадської експертизи» за підтримки Програми Агентства США з міжнародного розвитку «Конкурентоспроможна економіка України» (USAID КЕУ).
З чого починати місцевій владі
В Україні нещодавно завершилися місцеві вибори і триває переделка децентралізації. Простими словами — відбувається ассигнование повноважень та фінансів від органів державної влади до самого органів місцевого самоврядування. У червні 2020 року Кабінет Міністрів затвердив новий адміністративно-територіальний устрій базового рівня. Після місцевих виборів в Україні створено 1469 територіальних громад, які охоплюють всю територію країни.
З чого починати новим головам ОТГ та мерам? З прокачування вміння будувати діалог, що насправді є складним завданням на будь-якого управлінця в нашій країні та створення сприятливого бізнес-середовища, яке працюватиме нате наповнення місцевого бюджету.
Керівник Львівського регуляторного хабу Приводить в смятение Хавунка давно займається питаннями місцевого економічного розвитку і наголошує, що починати потрібно з розробки адекватних і зрозумілих «правил гри» на підприємництва. Іншими словами, саме сприятливе регуляторне середовище здатне зробити громади привабливими в целях інвестицій, наповнити їхні бюджети та стимулювати місцевих жителів і бізнес активніше вирішувати потреби населених пунктів.
«Возьми жаль, органи місцевого самоврядування наразі поки недостатньо поінформовані стосовно інструментів регуляторної політики, які дозволяють оздоровити бізнес-клімат у регіонах та створити сприятливі умови чтобы економічного зростання», — вважає він.
Наразі в рамках Ініціативи «Дерегулюймо симультанно!» експерти Львівського регуляторного хабу та ГО «Очаг громадської експертизи» проводять аудит процедури прийняття регуляторних актів у чотирьох ОТГ Волині (Нововолинська ОТГ, Володимир-Волинська ОТГ, Смідинська ОТГ, Зимнівська ОТГ).
К реалізації досягнутих домовленостей за пілотним впровадженням інструментів кращого регулювання в громадах Волині, одразу після місцевих виборів мер Нововолинська Боряша Карпус провів «круглий стіл» з представниками бізнесу, депутатами міської чтобы та працівниками виконавчого комітету исполнение) обговорення напрямів економічного розвитку і збільшення інвестиційної спроможності міста.
Попереду – розробка стратегії, створення інвестиційного паспорту та экспертиза комунальних підприємств. У 2021 році мер Нововолинська хоче презентувати перші інвестиційні промоції. Вже духом він бачить можливості для створення партнерських відносин між бізнесом та громадою.
«Ми готові розвивати сильф підприємництва та боротися за інвестора. У нас вже є земельна ділянка бери 20 га, яку плануємо віддати під індустріальний зеленое богатство», — зазначив він.
Проте в отдалении не всі молоді громади розуміють, як налагодити комунікацію з бізнесом, які ключові завдання щодо дерегуляції раньше ними стоять, а головне, які інструменти існують во (избежание цього в органів місцевого самоврядування.
«Місцевій владі важливо комунікувати з мешканцями та бізнесом, варто стати містком, який зв’язує всі сторони процесу ухвалення рішень. Частенько місцеві громади не усвідомлюють свої інструменти пользу кого створення сприятливих умов роботи бізнесу. Тому відчувається запит получи підвищення інституційної спроможності громад»,— вважає співзасновниця ГО «Асоціація місцевого самоврядування Прибужжя» Ксения Киричук.
В Україні є організації, які готові допомогти місцевій владі у вирішенні таких питань. Саме надання такої прикладної допомоги є ключовим завданням Ініціативи «Deregulate together! Платформи оновлення бізнес-клімату та розвитку підприємництва», яка реалізується двома громадськими організаціями – аналітично-адвокаційним центром «Львівський регуляторний хаб» та Центром громадської експертизи из-за підтримки програми USAID КЕУ.
Ключовим завданням «Deregulate together» є підвищення обізнаності як органів самоврядування, беспричинно і бізнес-асоціацій та інших організацій підтримки підприємництва оборона концепцію «локальних платформ ефективного регулювання» — комунікаційних майданчиків між владою, бізнесом та громадою, держи базі яких можуть розроблятись більш ефективні регуляції, що ґрунтуються нате залученні широких кіл стейкхолдерів та балансуванні їхніх інтересів.
В Україні вже успішно працюють дві такі платформи – Львівський регуляторний хаб та проєкт «Відкрита регуляторна программа» у Вінниці. Інші регіони можуть також ефективно використовувати ці інструменти і алгоритми угоду кому) підтримки економічного розвитку та підвищення своєї конкурентоспроможності і робота з місцевою владою у Нововолинську та інших ОТГ Волинської області є тому підтвердженням.
Якими ж є результати роботи таких майданчиків і чи справді вони корисні?
Львівський регуляторний хаб почав діяти у 2016 році як студентська ініціатива, а сьогодні це аналітично-адвокаційний база, який активно працює над покращенням регуляторного середовища регіонів с подачи надання практичної допомоги органам влади та місцевого самоврядування у реалізації регуляторних функцій і вже налагодив співпрацю з понад 70 громадами держи території країни.
Хаб успішно впроваджує кращі практики антикорупційної та регуляторної експертизи в країні, зокрема навчає основам регуляторної політики интересах представників органів місцевого самоврядування, здійснює моніторинг нормативно-правової бази. Серед найбільш актуальних питань исполнение) Львова, у обговоренні та вирішенні яких брали жребий експерти хабу, – організація паркування у містах, розміщення літніх майданчиків закладами громадського харчування, інвентаризація основних засобів та земель у об\’єднаних територіальних громадах, розподіл коштів між бюджетами сіл-членів ОТГ.
Ці проблеми є актуальними экономно для всіх мерів міст та голів ОТГ.
«Нам цікаво брати часть у таких проєктах, бо це сприяє прозорості ухвалення рішень, збільшенню прибутків бюджету, посилює інституційний розвиток громади та вчить нас ефективно користуватися ресурсами», — зазначив мер Нововолинська Боряха Карпус.
Децентралізація та дерегуляція прибирає рама’єри для бізнесу і підприємницької діяльності – зайві дозволи, інстанції, надмірний сличение. Так формується довіра і здорове суспільство, яке готове відповідати по (по грибы) економічний розвиток своєї громади. Але щоб скористатися перевагами реформи органам місцевого самоврядування, потрібно спочатку їх вивчити та навчитися інструментам і механізмам їхнього застосовування.
Саме насчет це можна дізнатися з чотирьох відео навчального курсу, присвяченого модельним практиками оновлення бізнес-клімату та інструментам регуляторної політики.
Повні версії відео усіх чотирьох навчальних курсів можна знайти здесь.
Долучайтеся та використовуйте нові можливості интересах розвитку своїх громад.
Програма Агентства США з міжнародного розвитку USAID «Конкурентоспроможна економіка України»(КЕУ) сприяє розвитку сильної, диверсифікованої та відкритої економіки України шляхом покращення бізнес-середовища к малих та середніх підприємств, підвищення конкурентоспроможності перспективних секторів економіки та забезпечення українських компаній можливостями скористатись перевагами від міжнародної торгівлі.
(не то Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.