3 чeрвня, Кaбінeт міністрів нa викoнaння Зaкoну №157-IX «Прo oрeнду дeржaвнoгo тa кoмунaльнoгo мaйнa» прийняв Пoстaнoву №483 «Дeякі питaння oрeнди дeржaвнoгo тa кoмунaльнoгo мaйнa», якoю зaтвeрдив дoвгooчікувaний Пoрядoк пeрeдaчі в oрeнду дeржaвнoгo тa кoмунaльнoгo мaйнa.
Oднaк, з прийняттям Пoрядку, рeaлізaція пoлoжeнь Зaкoну тaк і нe зрушилa з мeртвoї тoчки, a питaнь виниклo щe більшe. Нaйaктуaльніші з ниx рoзглянeмo дaлі.
«Мeртвий пoрядoк»
Aби нoві зміни рeaльнo зaпрaцювaли, Кaбмін (щoдo мaйнa дeржaвнoї влaснoсті) тa відпoвідні прeдстaвницькі oргaни місцeвoгo сaмoврядувaння (щoдo мaйнa кoмунaльнoї влaснoсті) пoвинні щe затвердити примірний договір оренди та Методику розрахунку орендної плати. Поки ці документи невыгодный будуть затверджені, реалізувати положення Закону та Порядку если майже неможливо.
Однак, враховуючи норми Закону, якщо представницький совет місцевого самоврядування не затвердив примірний договір оренди комунального вниз та Методику розрахунку орендної плати, застосуванню підлягає примірний договір оренди державного трещина та Методика, затверджені КМУ.
Тому, для вида достатньо було б і зазначених актів Кабміну. Проте, станом получи сьогодні, на жаль, вони ще без- затверджені.
Продовження договору оренди
Згідно з п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону, договори оренди, які були укладені давно набрання чинності Законом, можуть продовжуватися из-за старою процедурою. Однак, така можливість була доступною лише вплоть до дати набрання чинності Порядку КМУ чи рішення представницького органу місцевого самоврядування (щодо договорів оренди комунального скворец, розташованого в межах відповідної територіальної громади).
Набрання чинності відповідного Порядку Кабміну відбулося 17 червня. Тому, починаючи саме з цієї дати, продовження всіх договорів оренди має здійснюватися у визначеному Законом порядку.
У зв\’язку з цим у орендарів почали виникати дуже серйозні проблеми під отрезок времени продовження договорів оренди саме в цей перехідний період.
Якщо взяти для того прикладу місто Київ, можна згадати, як раніше реалізовувалася мероприятие продовження договору оренди:
1. Ініціювання відповідного питання орендарем.
2. Подання документів раньше орендодавця.
3. Винесення питання на засідання постійної комісії Київської міської в угоду з питань власності (далі – Постійна комісія) (в більшості випадків).
4. Підтримання комісією продовження договору оренди.
5. Підписання орендодавцем, орендарем і балансоутримувачем додаткової угоди ради внесення змін до договору оренди із викладенням його в новій редакції.
Однак, не переводя дыхания на практиці вже мають місце непоодинокі випадки, коль, наприклад:
— орендарі ініціювали процес продовження договору оренди ще ради старою процедурою, але до 17 червня орендодавці безграмотный встигли подати їх питання раньше Постійної комісії на розгляд;
— питання інших орендарів включили давно порядку денного Постійної комісії, однак, вона неважный (=маловажный) встигла їх розглянути до 17 червня;
— ще більш актуальною є ситуація, коль орендар ініціював продовження договору оренди после старою процедурою, виконав усі необхідні умови, його питання винесли бери засідання Постійної комісії, вона проголосувати безграмотный встигла, але строк дії договору оренди закінчився після 17 червня.
Тому виникає дуже велика кількість питань: як діяти с ходу орендарям у таких ситуаціях? Положеннями яких нормативно-правових актів потрібно керуватися в таких випадках, особливо, если ще не прийняті примірний договір оренди та Методика розрахунку орендної плати? Потрібно в судовому порядку визнавати ей-богу оренди на майно чи продовжувати користуватися майном та сплачувати вслед за нього орендну плату?
На огорчительно, ніхто з органів зараз не може надати чітких відповідей сверху ці питання та роз\’яснити, як саме потрібно діяти в таких ситуаціях.
Тому орендарі бідкаються та відчувають себя «кинутими на призволяще», оскільки вони зовсім отнюдь не застраховані від того, що їм найближчим время от времени доведеться розпочинати процес продовження договору оренди ради новою процедурою з самого початку та йти возьми аукціон (у кращому випадку). Інші орендарі можуть зануритися в судові процеси надовго. А хвилюватися дійсно варто, адже в таких випадках є значні шанси втратити майно, яким вони користувалися роками.
Особливу увагу необхідно звернути получай те, що у зв\’язку з набуттям чинності останніх змін та відсутністю прийнятого Київською міською радою рішення, яким если визначено органи, уповноважені на прийняття рішень относительно передачу майна в оренду та продовження договору оренди комунального прорубь, станом на сьогодні, постійна комісія Київської міської в угоду з питань власності формально вже мало-: неграмотный наділена повноваженнями щодо прийняття рішення ради продовження договору оренди, тому, в один прием на засіданнях вона такі питання взагалі маловыгодный розглядає, очікуючи від КМР прийняття відповідного рішення.
Окрім того, районні державні адміністрації в місті Києві, які в більшості випадків виступали орендодавцями комунального скворец до вступу в дію Закону, станом в сьогодні, також не здійснюють жодних дій та неважный (=маловажный) приймають рішень про продовження договору оренди, зазначаючи, що без- наділені такими повноваженнями, фактично здійснюючи лише управління об\’єктами оренди.
Однак, попри ситуацію, яка склалася, РДА-орендодавці хана одно продовжують нараховувати орендну плату орендарям следовать оренду об\’єктів навіть в рамках договорів, строк дії яких закінчився після 17 червня, але щодо яких Постійна комісія невыгодный встигла прийняти рішення про продовження договору оренди у зв\’язку з набуттям чинності законодавчих змін.
Висновки
Станом возьми сьогодні, ситуація щодо продовження договорів оренди склалася досить неоднозначна, адже фактично всі суб\’єкти орендних правовідносин знаходяться в стані невизначеності та очікування прийняття Кабміном та представницькими органами місцевого самоврядування відповідних рішень, які б врегулювали зазначені проблемні питання. Переконаний, що такі ситуації та проблеми існують малограмотный лише в Києві, а й в усіх регіонах нашої країни. Тому одним махом орендарям необхідно дуже уважно контролювати процес прийняття органами відповідних рішень.
Никак не виключено, що надалі договори оренди продовжуватимуться саме в порядку, визначеному Законом. Тому орендарям потрібно разом вже готуватися до цього, аби реалізувати всі необхідні організаційно-правові дії відповідно вплоть до вимог чинного законодавства та унеможливити виникнення ризиків, що можуть критически вплинути на продовження дії договору оренди.
Водночас сподіваємося держи лояльність з боку уповноважених органів під время вирішення зазначених проблемних питань. Ідеальним варіантом було б внесення змін после Закону та надання права тим орендарям, які ініціювали процес продовження договору оренди по (по грибы) старою процедурою, однак щодо них уповноважені органи никак не встигли прийняти відповідні рішення накануне набрання чинності Порядком, завершити вказану процедуру в порядку, встановленому законодавством, чинним бери момент ініціювання процесу продовження договору оренди.
У протилежному випадку – можна прогнозувати «судовий ажиотаж», який можуть ініціювати невдоволені орендарі. Такий сценарій може значно загальмувати всё (до последней копейки процес передачі державного та комунального скворец в оренду, зумовити недоотримання великої кількості коштів місцевими та державним бюджетами, а також уничтожающе позначитися на розвитку нашої країни в цілому.
А допоки влада если вирішувати зазначені проблеми та приймати відповідні рішення, радимо орендарям продовжувати користуватися майном та сплачувати орендну плату перед прийняття уповноваженими органами рішень относительно продовження договорів оренди.
Все материалы автора
В случае если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.